Työttömyyskassan edustajisto kokoontui

25.05.2016

Edustajisto kokoontui Metallityöväen Liiton liittokokouksen yhteydessä Tampere-talolla.

Työttömyyskassan hallitus

Kuvassa kassan vastavalittu hallitus, vasemmalta oikealle: Jaakko Koskela, Anu Luhtanen, Jari-Matti Välkkynen, Lars Pekkanen, Irma Salo, Matti Mäkelä, kassanjohtaja Irene Niskanen, Kari Helenius ja Eero Holsti. Kuvasta puuttuu Marianne Honkanen. Kuva: Jyrki Luukkonen

Työttömyyskassan edustajisto kokoontui Tampereella 22.-25.5.2016. Kokous järjestettiin Tampere-talolla Metallityöväen Liiton liittokokouksen yhteydessä.

Työttömyyskassan edustajiston kokous on valinnut kassalle uuden hallituksen, jonka puheenjohtajana jatkaa Matti Mäkelä. Muut hallituksen jäsenet ovat Kari Helenius, Eero Holsti (varapuheenjohtaja), Marianne Honkanen, Jaakko Koskela, Anu Luhtanen, Lars Pekkanen, Irma Salo ja Jari-Matti Välkkynen. Kassan valtuuston puheenjohtajaksi valittiin Pentti Mäkinen. Valtuuston jäsenet ovat Metallityöväen Liiton liittovaltuuston jäseniä vastaavat.

Edustajisto teki muutoksia kassan sääntöihin, jotka vahvistetaan vielä Finanssivalvonnassa. Hallintoelimiin tuli muutoksia, mm. edustajiston kokoukseen valittavien edustajien määrää vähennettiin. Tärkein työtöntä jäsentä koskeva sääntömuutos mahdollistaa jatkossa maksamattomien jäsenmaksujen vähentämisen suoraan kassan maksamista etuuksista. Lisäksi edustajisto kuuli kassanjohtaja Irene Niskasen selostuksen edellisen edustajiston toimikauden toiminnasta ja taloudesta, valitsi tilintarkastajat, määräsi jäsenmaksun perusteista ja kassan toiminta-alueen jaosta asiamiespiireihin sekä päätti sijoitustoiminnan periaatteista. Sijoitustoiminnan periaatteisiin hyväksyttiin edustaja Viktor Kockin esitys, jota Sari Yliaho kannatti. Esityksen mukaan sijoitukset tehdään pääsääntöisesti kotimaisiin kohteisiin.

« Uutislistaukseen