Teollisuuden työttömyyskassan hallinto valittu

23.05.2017

Uusi hallinto aloittaa vuoden 2018 alussa.

Hallitus 2018

Kuvassa tulevan Teollisuuden työttömyyskassan hallitus kassanjohtaja Irene Niskasen kanssa. Takarivissä vasemmalta oikealle Pasi Kallio, Mika Laaksonen, Hannu Siltala, Tellervo Sirviö ja Kari Helenius. Eturivissä vasemmalta oikealle Olli-Pekka Kristiansson, kassanjohtaja Irene Niskanen, Marjut Loikkanen, Irma Salo ja Lars Pekkanen.

Metallityöväen Työttömyyskassan ylimääräinen edustajiston kokous hyväksyi eilen sulautumissopimuksen Teollisuusalojen ja Puualojen työttömyyskassojen kanssa. Tänään edustajisto on valinnut tulevalle kassalle hallinnon jäsenet. Hallinto aloittaa työnsä kassojen sulautuessa 1.1.2018.

Työttömyyskassalla tulee olemaan yhdeksänjäseninen hallitus, johon valittiin puheenjohtajaksi Hannu Siltala (TEAM), varapuheenjohtajaksi Kari Helenius (Metalli, Häme-Pirkanmaa) ja jäseniksi Pasi Kallio (TEAM), Olli-Pekka Kristiansson (Metalli, Kaakkois-Suomi-Savo-Karjala), Mika Laaksonen (Metalli, Helsinki-Uusimaa), Marjut Loikkanen (Puuliitto), Irma Salo (Metalli, Varsinais-Suomi-Satakunta), Tellervo Sirviö (Metalli, Oulu-Lappi) ja Lars Pekkanen (Metalli, Helsinki-Uusimaa).

Työttömyyskassan valtuustoon valittiin puheenjohtajaksi Jarmo Markkanen, varapuheenjohtajiksi Jani Väisänen, Jyrki Levonen ja Anne Baltzar. Varsinaisia jäseniä valittiin puheenjohtajien lisäksi 28.

Jatkossa valinnat työttömyyskassan hallintoon tehdään viiden vuoden välein edustajiston kokouksessa. Edustajisto valitaan vaaleilla seuraavan kerran vuonna 2023. Työttömyyskassan edustajisto ei kokoonnu Teollisuusliiton liittokokouksen yhteydessä marraskuussa 2017. Työttömyyskassan nykyinen hallitus ja valtuusto jatkavat vuoden loppuun saakka.

« Uutislistaukseen