Jäsenyyden alkaminen

Jäsenyys alkaa siitä päivästä, josta alkaen henkilö on maksanut jäsenmaksunsa, aikaisintaan kuitenkin siitä päivästä, kun työttömyyskassan asiamies on vastaanottanut, allekirjoittanut ja päivännyt liittymislomakkeen (jäsenmaksun perintäsopimuksen). Kassan jäsen ei saa olla samanaikaisesti jäsenenä toisessa työttömyyskassassa.

Metallityöväen liiton ja työttömyyskassan jäseneksi voi liittyä täyttämällä liittymislomakkeen. Lomakkeen voi myös täyttää asioimalla sähköisen asioinnin palvelussa. Tarkemmin tietoa löytyy liittymisohjeista ja liiton jäsenrekisteristä, puhelin 020 77 41180 ja sähköposti jasenrekisteri@metalliliitto.fi

Metallityöväen työttömyyskassan yksilöjäseneksi liitytään täyttämällä liittymislomake. Lomake toimitetaan täytettynä työttömyyskassaan. Lisätietoja yksilöjäsenyydestä, yksilöjäseneksi liittymisestä ja yksilöjäsenten jäsenmaksuasioista saa kassan palvelunumerosta 020 690 455.